SaraIdaSofia! -

Crazy shit!

Ganska komiskt måste jag erkänna!! Idag blev vi stoppade av silop på obbolabron. Blås+körkortskontroll! - check..
Sen kommer polisen tillbaka och säger kan ni kliva ur bilen och följa med oss, ni har körförbud på bilen!
Skrattandes så säger vi haha eller hur.. Men inser ganska snart att poliser kanske inte skämtar om sånt.

polis - Ni har en skatteskuld på bilen
vi - Hur sjutton går det ihop
polis- Va!?!
vi - bilen är nyköpt på volvo och är skattebefriad till 2015

Dom kollar det vi säger och givetvis stämmer det.
Men tydligen av någon konstig anledning så finns det en skatteskuld på 50:-
fråga mig inte hur det är möjligt men jag måste nog ringa både volvo och transportstyrelsen imorgon och reda ut detta..
Egentligen är det 2800:- i böter om man kör när bilen har körförbud men eftersom vi nyss köpt bilen och den dessutom faktiskt är skattebefriad så slapp vi böter och dom lämnade en lapp till oss som vi skulle visa om vi blev stoppade av någon annan som då gör så att vi inte får böter för att köra med körförbud.
Men lite komiskt är det hela..

Ikväll då, jo gomiddagen som vi planerat hela dagen blev av och oj så gott det var =) Loppan åt också och verkligen älskade det =) Å då är det bannemej gott ;D
Nu har Svea just somnat och vi sitter i soffan och kikar på arga snickarn å sen blir det true talent!
När min man sedan åker på jobbet så hade jag tänkt krypa isäng så jag är piggelin på jobbet imorgon!!
Sen imorgon är de donardag för oss, vi har tvättid och ska storstäda.. Jipppiii!!? :P Näe men de måste ju göras

Nu är reklamen snart slut! Så hoppas ni har en trevlig kväll! puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0