SaraIdaSofia! -

Tour de ski!

Godmorgon!
Blev en ordentlig sovmorgon idag, slog upp mina blå sisådär vid 12 tiden :) Skönt!!
Nu sitter jag bänkad i soffan med en stor kopp kaffe och kikar på den avslutande klättringen i Tour de ski!
Spännande!
Idag blir det just de, se tour de ski och sen ska jag hinna åka och hämta loppan där någonstans emellan också, men just nu ligger hon och sover och då försöker jag kombinera mitt tv-tittande med att städa. Går väl sådär kan jag väl tycka..

Igår blev ju lite av en flopp.. Vi hade bokat bio och skulle ha de toppen mysigt, innan vi skulle åka till staden så tänkte jag att jag skulle åka ut till min mor och far med vagnen och lite kläder till loppan.. När jag kom dit så parkerade ja bilen och drog åt handbromsen.. SMART!?
När jag sedan skulle åka hade hanbromsen frysit fast och låg i på max.. Så jag tog mig ingenstans, hjulen rullade inte ens när jag körde..
Jag hämtade en värmepistol och stog och värmde medans min far bankade lite om vart annat.. Inget funkade.
15 minuter efter bion börjat så lossnade det äntligen litegranna och däcken rullade iaf så jag kunde släpa mig hem. Väl hemma fick jag ställa bilen i garaget och låta allt tina upp..Kan ju meddela att bromskivorna glödde väl mycket när jag kom hem och det luktade bränt som satan! 
Vid 10 så kunde vi åka till stan.
Så istället för bio blev de lite sen middag inne i stan och sedan vart de bio på hemmaplan.
Men de var mysigt det med! :)

Nu ska jag kika på "The final climb" och njuta av att min helg är inte slut (har ju semester imorgon)
Njut å må! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0