SaraIdaSofia! -

Oron!

Oron som kommer med att man får barn är något som alltid ligger och lurar, först är man orolig att något ska hända under graviditeten, sen är man orolig att något går fel under förlossningen. När man sen väl fått sin prinsessa/prins så börjar nästa oro.. Då oroar man sig för plötslig spädbarnsdöd, sen börjar man oroa sig över allt.. Får dom feber så är man orolig att det är något allvarligt fel, får dom magsjuka så oroar man sig över att dom ska bli super dåliga..
Sen när dom väl är frisk ja då börjar man oroa sig över att dom kanske äter förlite, vilket leder till att man bli orolig att det är något fel, å så håller det på!!
Oron man besitter som mamma är något man får vänja sig vid för den kommer nog aldrig att försvinna helt hur gammal ens barn blir!!!

Just nu oroar jag mig för min lilla tös som är sjuk.. Hon bara sover och sover och sover, igår somnade hon vid 19.00 och vaknade inte förän 09:30 klockan 11:00 la hon sig i soffan och bara låg och strax därefter så sov hon igen.. Jag blir orolig!! För febern är inte alls så hög.. Hade febern legat kring 40grader så hade jag haft fullförståelse för att hon är slut!
Sen så vill hon inte äta... Inte ens glass går ner, och glass går ALLTID ner annars, varesej hon har haft magsjuka eller halsfluss.. Men nu. Icketsanicket.. Inget funkar :(
Pratade med sjukrådsupplysningen nyss och hon tyckte också att det lät väldigt oroväckande så nu har jag ringt vårdcentralen men dom skulle givetvis inte ringa upp förän vid 15:30..
Så nu sitter jag och väntar på att  klockan ska bli halv 4 så jag får prata med någon, men dom kommer det antagligen att vara försent att få en tid idag vilket gör att jag kommer oroa mej hela tiden tills vi får en tid..
Blä
Någon fler än jag som besitter denna konstanta oro som mamma?!


Kommentarer
Postat av: Tess Nilsson

Hej!

Usch då det låter oroväckande. Jag förstår du e orolig! Hoppas allt löser sig. Men jo jag förstår din oro! Rasmus är krasslig nu och jag går bara å tänker att det är nåt värre än en vanlig förkylning.... men men jag tror alla har mammahjärta då det kommer till sina barn oavsett vilken ålder de har!

Kram Therese

2012-02-28 @ 21:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0