SaraIdaSofia! -

Skönhet och hälsa

jag har valt att skriva om det som hänt mig på salongen som jag jobbade på, inte för att hänga ut någon utan för att uppmärksamma folk om hur noga det är med avtal kring hyrstolar och hur fel allt kan bli.
jag jobbade på salongen skönhet och hälsa i Umeå där en av mina närmsta vänner ägde salongen. Hon hade bestämt sig för att flytta salongen till stan och vi var väldigt glada och uppspelta. Men ju närmare flytten vi kom desto mer märkte jag av hur stressad min vän var. när vi satte oss ner och pratade fick jag veta att hon stod med dubbla hyror, en större salong som behövde inredas med nya möbler och diverse saker och toppen på moset så hade hon fått en moms skatteskuld på 30 000:- hon kände att just nu fanns inte ekonomin för detta och hon var tvungen att välja bort att inreda den nya salongen pga momsskatteskulden och detta gjorde henne otroligt stressad. hon ville ju öppna upp en inredd och färdig salong. efter många om och men så erbjöd jag mig att göra ett köp hos henne på 30 000:- och sedan skulle jag få utbildningar för denna summa.. Givetvis ställde jag upp för henne för jag hatade att se henne så otroligt stressad och ville underlätta..
vi flyttade till nya salongen och hon kunde inreda den som hon ville, jag vart väldigt sjuk och låg i flunsan och hjälpte till med så mkt jag bara kunde och hade ork till.
men allt eftersom märkte jag att något hände, jag och hon gled som mer och mer ifrån varandra. jag vart lite av ett tredje hjul på salongen. jag kunde få veta att dom hade haft afterwork på salongen men jag hade inte fått frågan att haka på.. men jag höll god min och körde på och tänkte att det går väl över. tji fick jag..
 
igår kallade hon oss anställda till personalmöte, när jag kommer dit möts ja av en glad tjej som frågar hur det är, sedan säger hon till mig att vi måste ju ta tag i utbildningarna som du betalat för. jag vart superglad för jag ville ju inget hellre än att påbörja mina utbildningar eftersom jag legat ute med 30 000:- i över två månader. utan att få påbörja dom utbildningar.
hon säger till mig, skriv på kursamälan här så fixar vi så du får komma igång med detta, jag skriver på och jag känner mig lite extra glad, sedan 5 minuter senare så meddelar hon att jag inte kommer att få fortsätta hyra stol hos henne och att kursanmälan är bindande och att jag inte har rätt att få tillbaka dom pengarna för det köpet kan jag inte ångra i och med att jag skrivit på kursanmälan som jag gjorde 5 MINUTER innan jag får detta besked.
sedan får jag veta att det är 3 månaders uppsägningstid och att hon kunde vara snäll att ge mig en månads uppsägning. jag är väldigt ledsen men skriver på uppsägningsavtalet och sedan skriver hon dit med bläckpenna omedelbar avgång och kräver nu att jag skulle gå på en gång men ändå betala hyra för maj.. hon klargjorde aldrig för mig att jag måste gå omgående.. mer än att hon skrev det på våra kontrakt efteråt.
så nu står jag här, så illa bemött av en människa som jag ansåg vara min vän, och det värsta av allt.. hon kan inte ens berätta varför hon beslutat att jag inte får fortsätta jobba på hennes salong. utan det svar jag fick nöja mig  med var att hon behöver ingen anledning, det räcker med att hennes mage känner såhär..
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker synd om dig detta visar bara vilken hemsk människa theresia är!

2015-04-28 @ 23:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0